31.10.2015.

NAJNOVIJE

Krenula implementacija Integriranog programa gimnazije Gaudeamus u Makedoniji

U petak, 30. listopada 2015. u 10 sati, gimnazija Gaudeamus u Osijeku predstavila je na tiskovnoj konferenciji ugovor kojim je krenula implementacija Integriranog programa gimnazije Gaudeamus u Republici Makedoniji. Gimnazija Gaudeamus i Ministarstvo rada i socijalne skrbi te Ministarstvo prosvjete Republike Makedonije primjer su suradnje dviju zemalja.

Veliki je to uspjeh Gimnazije Gaudeamus, ali ne samo gimnazije Gaudeamus nego i hrvatskog obrazovnog sustava. Gimnazija Gaudeamus plasirala je svoju integriranu igraonicu na makedonsko tržište i to na nacionalnoj razini.

Njihova procjena ukupne vrijednosti projekta je oko 3,5 milijuna eura. Navedeni iznos dijelit će se na dva dijela. Jedan se odnosi na prodaju manualno-digitalne aplikacije i elektronskog dnevnika, a drugi na korištenje fondovskih sredstava iz Europske unije kako bi Makedonija opremila sve svoje vrtiće za korištenje Gaudeamusove aplikacije.

Integrirana igraonica nastala je 18-godišnjim promatranjem gimnazijalaca i problema s kojima se susreću u svom odrastanju. Uzroke tih problema otklanjaju igrajući se s djecom od tri godine starosti. Kako bi igranje bilo što efikasnije, osmislili su digitalno-manualnu aplikaciju koja pomaže da igra preraste u sigurnu budućnost djeteta.

21. listopada 2015. potpisan je ugovor kojim je krenula implementacija Integriranog programa u Makedoniji na nacionalnoj razini, a prvi korak k praktičnoj realizaciji uslijedio je 22. listopada 2015. kada je započela edukacija djelatnika makedonskih predškolskih ustanova po programu Integrirane radionice razvijene u gimnaziji Gaudeamus.

30_10_2015_gimnazija_gaudeamus_integrirani_program

Opis integrirane manualno-digitalne aplikacije

“Promatrajući naše gimnazijalce kroz 18 godina ustanovili smo brojne probleme koji ih ometaju u procesima učenja. Ustanovili smo da se većina tih problema javlja u predškolskoj dobi. Kako bi riješili uzroke tih problema, osmislili smo manualno-digitalnu aplikaciju.

Naša manualno-digitalna aplikacija namijenjena je djeci od 2.5 do 9 godina. Sve aktivnosti raspoređene su na četiri godine učenja i odvijaju se tijekom 120 sati godišnje. Kroz četiri dijela aplikacije od kojih svaki predstavlja jednu godinu učenja (godina se sastoji od 6 do 7 modula) djeca će usvojiti najvažnije modele rada i ponašanja koji su bitni za uspješnu i sigurnu budućnost.

U aplikaciju su integrirane tri razine učenja kroz igru. Na prvoj razini djeca nauče 300-400 riječi stranog jezika i ovladaju osnovama rada na tabletu. Na istoj razini, prateći naše upute u manualnom i digitalnom dijelu aplikacije, djeca će se socijalizirati i to najviše u pravcu poštovanja pravila i primjerenog ponašanja u timu.

Na drugoj će razini djeca naučiti da sve što rade, rade redovito i sukladno svojim trenutnim sposobnostima (najbolje što mogu). Sljedeći korak druge razine su mentalne mape. Mentalne mape koristimo u svrhu povezivanja činjenične i kreativne razine aplikacije. Mentalne mape prvo koristimo da bi djeca naučila riječi stranog jezika slažući ih u blokove informacija (Voće, Životinje…) i podblokove informacija (voće iste boje, oblika…). Drugo, na temelju podblokova informacija unutar mentalnih mapa stvorit će se preduvjeti za izmjene i nadopune pravila u manualnim igricama (Memory, Domino, Čovječe ne ljuti se…).

Osnovna pravila Domina i Memoryja nadopunjujemo novim mogućnostima (pravilima) tako da, primjerice, možemo spojiti jagodu i crvenu boju zbog iste boje te višnju i šljivu zbog jedne koštice itd. Svaka promjena pravila predstavlja novu igricu (brend) što, zajedno s projektima, ujedno čini treću razinu aplikacije. Djeca će kroz projekt – brend moći objasniti korake koji su doveli do stvaranja novog pravila u igrici (projektni algoritam).

Kroz završni obiteljski projekt (npr. izrada voćne salate) dijete će moći primijeniti naučeno koristeći sva osjetila – dodir, okus, vid…. Dok bude pripremalo voće za voćnu salatu uz pomoć roditelja, dijete će uočiti nove sličnosti i razlike među voćem i s tim novim podblokovima informacija vratit će se na mentalne mape, nadopuniti ih i primijeniti nova pravila u igricama (stvoriti nove brendove).

Sastavni dio manualne aplikacije je i slikovnica koja se sastoji od silueta predmeta koji se uče na stranom jeziku, slikovnog pisma i uputa preko kojih je povezana sa svim ostalim dijelovima aplikacije.

Sve aktivnosti u aplikaciji prate se kroz elektronski dnevnik koji je također dio aplikacije. Elektronski dnevnik omogućava kvalitetnu komunikaciju s roditeljima i kontinuirano sudjelovanje roditelja u odgoju i obrazovanju svoga djeteta.

Kao što smo ranije napomenuli, svaka godina učenja podijeljena je na 6 do 7 modula. Kroz elektronski dnevnik u svakom modulu zaokružujemo sve gore navedene aktivnosti. Ovisno o broju riječi moduli traju od trideset do šezdeset dana.

Aplikacija jamči stopostotno usvajanje riječi stranog jezika koje dijete uči i maksimalnu brzinu primjene naučenih činjenica na trenutnom stupnju psihomotoričkog razvoja djeteta.

S obzirom na to da su ovu aplikaciju idejno osmislili naši polaznici koji su prvi završili cjeloviti Integrirani program sigurni smo da će na isti način sva djeca koja budu pohađala Integrirani program biti sposobna na svojim radnim mjestima kreirati nove brendove uz izuzetnu kreativnu, organizacijsku i operativnu brzinu primjerenu potrebama budućeg tržišta rada. 

Integriranu manualno- digitalnu aplikaciju trenutno izvodimo u Osijeku, Vukovaru, Đakovu, Kutjevu i u Tuzlanskom kantonu.

Želja nam je aplikaciju proširiti po cijeloj Bosni i Hercegovini i šire, a kako bi to bilo moguće potrebna nam je pomoć u osiguravanju materijalno-tehničkih sredstava (tableti, projektori, laptopi, zvučnici, slikovnice, manualne igrice, razvoj aplikacije) koje većina općina i gradova ne može osigurati.

Nadamo se da ćemo kroz zajednička nastojanja pomoći djeci u Bosni i Hercegovini da što kvalitetnije upoznaju kulturu i jezik Vašeg naroda.”


VEZANO