25.09.2017.

NAJNOVIJE

Nakon istraživanja Biljane Borzan, HIPP na hrvatske police ipak stavlja njemački proizvod

Ugledni britanski dnevnik Guradian, danas je objavio informaciju kako nakon objave rezultata istraživanja hrvatske europarlamentarke Biljane Borzan o kvaliteti njihova proizvoda na hrvatskom i njemačkom tržištu, HIPP namjerava plasirati njemački proizvod i na hrvatske police.

https://www.theguardian.com/inequality/2017/sep/25/hipp-to-relaunch-croatian-baby-food-item-amid-row-over-inferior-products

Citat glasnogovornika HIPPa:

“Due to the current public discussion about different recipes in European countries, we learned that this proceeding could lead to misinterpretations which we regret very much. In consequence, we assessed the recipe of HiPP Rice with Carrots and Turkey in terms of potential equalisations, and will relaunch it with an adapted recipe which is equal to the German one during the next few months.”

Podsjećamo, u istraživanju europarlamentarke Borzan pokazalo se da HIPP DJEČJA HRANA- BIO RIŽA I MRKVA S PURETINOM:

  • njemačko tržište: više povrća – 38 % (mrkva i krumpir), a manje riže 15 %
  • hrvatsko tržište: od povrća sadrži samo mrkvu 24% te veći udio riže 21%.
  • razlika u boji, okusu i aromi
  • razlika i u količini repičinog ulja (izvor omega -3 masne kiseline – 1,9% za njemačko i 1,7% za hrvatsko tržište)
  • na oba tržišta proizvodi pod istom brojčanom šifrom artikla
  • uočenim razlikama posebnu težinu daje činjenica da se radi o hrani za djecu
  • proizvođač za hrvatsko i njemačko tržište: HIPP Njemačka
  • proizvod je 54% skuplji u HR

Komentar zastupnice Borzan:

“Pozdravljam odluku Hippa. Ovo je velika pobjeda za mene i za hrvatske potrošače. Uspjeli smo zaštititi najranjivije, malu djecu, od plasiranja drugorazrednog proizvoda koji je manje zdrav. Tijekom cijelog ovog procesa ljudi su mi govorili da je ovo teška bitka, da se  čuvam multinacionalki, ali primjer HIPPa je pokazao da kad znaš da si u pravu i kad imaš to crno na bilo, možeš pomaknuti planine. Očekujem i od drugih proizvođača da slijede ovaj primjer”, kaže Borzan.

“HIPP je tvrdio da različit recept ovisi o zemlji u kojoj se proizvod konzumira i navikama potrošača. S ovim prvim se slažem jer je očito da proizvođači pomno paze u koju zemlju što plasiraju sto je pokazalo i naše istraživanje, a argument s navikama potrošača je u ovom slučaju bespredmetan jer sigurno se male bebe nisu izjasnile da hoće bas takvu kasicu koja osim razlike u povrću, ima i manje repičinog ulja koje je izvor omega 3 masnih kiselina značajnih za razvoj i zdravlje djece. Bebe su ispljunule hranu pa su oni zaključili da im treba utapati manje kvalitetan proizvod?”, kaže Borzan.

Cijelo istraživanje: http://biljanaborzan.eu/upload_data/site_files/jedna-unija-jedna-kvaliteta-rezultati-istraz-ivanja-13.9.2017..pdf


VEZANO