08.12.2017.

NAJNOVIJE

U Osijeku raste broj žena poduzetnica

Žene  donose drugačiji pogled na poslovno okruženje, predane su poslu, manje riskiraju, preuzimaju kalkulirane rizike i sve se više prepoznaju kao poželjni poslovni klijenti.

 

Hrvatski zavod za zapošljavanje u Osječko-baranjskoj županiji trenutačno bilježi 22.600 nezaposlenih od čega je 60,5 posto žena. U prvih deset mjeseci ove godine preko Regionalnog ureda HZZ-a u Osijeku potpore za samozapošljavanje koje dosežu 35.000 kuna, koristilo je 360 osoba među kojima je 41 posto žena. One najčešće otvaraju tzv. paušalne obrte i jednostavna društva s ograničenom odgovornošću. Nove slavonske i baranjske poduzetnice bave se raznim djelatnostima – od intelektualnih usluga preko ugostiteljstva i rekreacije do čuvanja djece.

Potvrdila je to jučer održana konferencija „Mogućnosti financiranja za poduzetnice“ koju su Institut za razvoj ženskog poduzetništva Adria i mreža poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria organizirali u Osijeku

„Nekima je samozapošljavanje način za odlazak s burze, a nekima karijerna opcija. Žensko se poduzetništvo razvija u cijeloj zemlji, a posebno smo ponosni na nove obrte i trgovačka društva koja se osnivaju u Slavoniji i Baranji. Trebamo cijeniti svako novootvoreno radno mjesto, a značajke su ženskih poduzeća da se razvijaju polagano, ali stabilno i sigurno“, istaknula je Ivana Matić, osnivačica mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria.

Istaknula je kako 30% poduzetnika u Hrvatskoj čine žene, a očekuje se da će razvojem tržišta njihov broj nastaviti rasti. Žene donose drugačiji pogled na poslovno okruženje od muškaraca i u poduzetništvu i u korporativnom svijetu. Predane su poslu, manje riskiraju, preuzimaju kalkulirane rizike i sve se više prepoznaju kao poželjni poslovni klijenti. No, utaoč tomu žene su i kod nas i u svijetu još uvijek nedovoljno iskorišteni ekonomski potencijal.

S druge strane, žene poduzetnice žele ostvariti bolju ravnotežu privatnog i poslovnog života pa zbog toga jako mnogo rade od kuće, tako da je kućni ured inkubator ženskog poduzetništva ali ne i akcelerator, stoga  ženski biznisi ne rastu tako brzo kao biznisi u muškom vlasništvu. Ženama stoga treba pomoć države koja bi im priznala troškove čuvanja djece ili trošak za kućne pomoćnice kao opravdane poslovne troškove, zaključila je Matić.

Konferencija koja je prije Osijeka održana u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Varaždinu, ženama predstavlja koje im sve mogućnosti financiranja stoje na raspolaganju pri osnivanju te razvoju poslovanja.

„HAMAG-BICRO rado podržava projekte kojima je cilj poticanje žena na poduzetništvo. Poduzetnici i poduzetnice mogu se uključiti u naše natječaje za bespovratna sredstva, te zatražiti financijske instrumente Europskih strukturnih i investicijskih fondova – zajmove i jamstva. Iz Osječko-baranjske županije trenutačno podupiremo čak 12 projekata kroz program Istraživanje, razvoj i inovacije među kojima su i dva projekta čiji su nositelji žene. Poduzetnice potičemo na povlačenje novca iz fondova Europske unije. Trenutačno su otvoreni natječaji za certifikaciju i internacionalizaciju“, kazao je Mario Turalija, član Uprave HAMAG-BICRO-a.

Kako što povoljnije financirati svoj poduzetnički poduhvat, sudionike konferencije savjetovali su i predstavnici Raiffeisen banke, Raiffeisen Leasinga i Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR-a).

„Kreditna linija Žena poduzetnik omogućuje investiranje u projekt u stopostotnom iznosu s kamatom od dva posto. Taj su kredit u pet slavonskih županija koristile 64 poduzetnice među kojima ih je 37 iz Osječko-baranjske županije. Poduzetnice koriste i druge naše kreditne linije“, kazao je Boris Čagalj, voditelj područnog ureda Hrvatske banke za obnovu i razvitak za Slavoniju i Baranju.

„Danas možemo uz niske troškove poslovati još brže i jednostavnije zahvaljujući suvremenim alatima za organizaciju poslovanja. Među njima je i Salonize, aplikacija koja služi za upravljanje poslovanjem u uslužnim djelatnostima. Pristupa joj se putem interneta, a donosi potpuni pregled poslovanja – od popunjenosti termina po zaposlenicima i vrstama usluga do potrošnje materijala i ostvarene zarade“, kazala je Natalija Zastavnik Crnički, direktorica tvrtke Salonize. Razvoj istoimene aplikacije sufinanciran je iz EU fondova, tj. Europskog fonda za regionalni razvoj.

Toyota je predstavila posebne pogodnosti pri nabavi vozila za članice mreže Women in Adria.

Na konferenciji održanoj u Poduzetničkom inkubatoru Bios u Osijeku sudjelovalo je stotinjak žena iz Slavonije i Baranje.


VEZANO