16.04.2019.
Roditelji_novog_doba

NAJNOVIJE

Roditelji novog doba

Kako unaprijediti komunikaciju s djetetom u sportu, umjetnosti i školi?

Nije važno što pričamo, važno je kako pričamo. Pogrešno je misliti da djeca uvijek razumiju sadržaj onoga što im mislimo reći. Ponekad čak ne razumiju ni riječi koje upotrebljavamo pa čak ni cijele rečenice. I to nije slučaj samo kod djece. Zato je važno obratiti pažnju na to kako ulazimo u komunikaciju s djetetom.

Svatko od nas njeguje neki stil komunikacije s drugim ljudima, neki su blagi, neki odrješiti, neki su tihi, a neki uvijek glasni. Naša djeca su navikla na naš stil, no nije isključeno da im ne odgovara uvijek. Ako, primjerice, većinom koristite povišene tonove, moguće je da će promjena (stišavanje) izazvati veći interes vašeg djeteta od onoga na što je većinom naviklo. Promjena u stilu je nešto što možete odabrati i zadati si kao zadatak. Promjena je također nešto što će potaknuti znatiželju vašeg djeteta.

Vaš stil komunikacije većinom je povezan s vašim stavom. Stav može biti takav da je usmjeren na vaše potrebe ili takav da je usmjeren na potrebe vašeg djeteta. Primjerice, ako vaše dijete nije pospremilo sobu ili stvari za trening, vaš stav može biti strog jer vam je stalo do discipline. Promjena stava iz: “Strog sam jer je to najbolje u slučaju kršenja pravila.” u “Krenut ću iz pozicije interesa i pitati kako to da nije spremio/spremila stvari za trening.”, izazvat će promjenu u smjeru komunikacije i otvoriti je. Vaše dijete neće imati potrebe zauzimati obrambeni stav ili bježati od problema nego će se naći u situaciji da mora razgovarati o tome što se dogodilo.

Osim stava i pristupa važan je i sadržaj, odnosno ono o čemu govorite i što pitate dijete, dok s njim pričate. Ovo su neka od pitanja koja možete redovno koristiti kako bi kvalitetnije razumjeli vaše dijete i njegove unutrašnje procese:

1. „Što želiš postići?“ – Ovo pitanje otkriva naznaku ciljeva vašeg djeteta. Oko postizanja tih ciljeva možete im pomoći u budućnosti ili im barem pružati kvalitetnu podršku. Također, ovim pitanjem i dodatnim potpitanjima pokazujete iskreni interes za dijete i njegove ciljeve, a to je bitno svakome.

2. „Što voliš raditi, a što ne?“ – Ovim pitanjem doznajete informacije o tome što vaše dijete voli na treningu; kakve zadatke, tipove tre- ninga, rekvizite itd. Također, saznajete i u kojim dijelovima treninga ne uživa, a to vam pruža mogućnost razgovora o jednom i drugom. Obično djeca ne vole dijelove treninga koji nisu vezani direktno za igru, poput pripreme za trening ili istezanja nakon treninga. Vrijedno je objasniti djetetu da su ti dijelovi treninga bitni za njegovo zdravlje, ali i za prevenciju od ozljeda. Sportaš koji kvalitetno odrađuje cijeli trening je onaj koji na kraju brže napreduje. Nadalje, dijete koje vježba svirati određeni instrument, rijetko uživa u vježbama koje su namijenjene usvajanju tehnike sviranja, slično kao i dijete u sportu. U školi se zna dogoditi da dijete izbjegava “trening” u matematici, a uživa u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture i sl.

3. „Što očekuješ od mene?“ – Ovim pitanjem tražite jasna očekivanja od vašeg djeteta kad je riječ o vašoj ulozi u njegovu natjecateljskom ili školskom okruženju. Neki više vole da ih se potiče, neki vole nagrade i pohvale, dok su drugi skloniji kritikama. Posebno naglasite vlastitu spremnost na promjenu jer će se dijete tako osjećati sigurnim reći svoje pravo mišljenje, a ne ono koje je očekivano. Budite otvorenog uma i pokušajte prihvatiti ono što bi mogli čuti kao odgovor!

4. Što očekuješ od sebe? – Posebno važno pitanje za svako dijete. Ovim pitanjem dijete usmjeravate na njegove odgovornosti i važnost njegove uloge u procesu u kojem on nije pasivni promatrač, već aktivni sudionik o čijem angažmanu najviše ovisi uspjeh bilo kojeg procesa. Dijete može očekivati od sebe velike stvari ali, ako nije naučilo samo spremati torbu za trening, nemožemo očekivati da će s vremenom povećavati svoja ulaganja, nego ih smanjivati. Red, rad i disciplina osnova su svakog “sportskog” stava. Vi ste odgovorni za učenje vašeg djeteta o tome.

Roditelji novog doba” nova je knjiga Ane Kotzmuth i Igora Čerenšeka: roditelja, psihologa i mentalnih trenera.

Kad postaneš roditelj ne dobiješ upute za roditeljstvo. Sve do sad!

Ovaj priručnik za roditelje nudi praktične savjete i smjernice svim roditeljima koji žele da mentalni trening bude dio svakodnevice njih i njihovog djeteta. Došlo je vrijeme za roditelje novog doba, one koji znaju kako pružiti najbolju moguću podršku svom djetetu. Vrijeme je da ovi jednostavni i provjereni alati budu dostupni svima pa tako i vama!

Namijenjen je svim roditeljima koji sustavno žele ulagati u razvoj svoje roditeljske uloge i pružati podršku svojoj djeci.

S njim dobivate preko 50 konkretnih tehnika, alata i uputa primjenjivih za rad na sebi i pružanje podrške djetetu iz aspekta Mentalnog Treninga.


VEZANO